Proceedings of the 8th conference on limestone hydrogeology

Actes du 8e colloque d'hydrogéologie en pays calcaire

Nico GOLDSCHEIDER – Jacques MUDRY – François ZWAHLEN – Ludovic SAVOY (dir.)

2006 – ISBN : 978-2-84867-143-7 – 268 pages – format : 21*29.7 cm

Collection : Hors collection

Epuisé

Ouvrage disponible en ligne
Since 1971, the Universities of Franche-Comté (Besançon) and Neuchâtel alternately organise international conferences gathering researchers and engineers dealing with groundwater in karst. This 8th edition focuses on problems of prospecting, exploitation and vulnerability, management and sustainable development. The proceedings include 61 articles written by authors from 21 countries of Europe, America, Asia and Africa.
Depuis 1971, les Universités de Franche-Comté (Besançon) et de Neuchâtel organisent alternativement des colloques internationaux rassemblant des scientifiques et professionnels de l'hydrogéologie du karst. Cette 8e édition met l'accent sur les problèmes de prospection, d'exploitation, de vulnérabilité, de gestion et de développement durable. Les actes regroupent 61 articles d'auteurs de 21 pays d'Europe, Amérique, Asie et Afrique.
Auteur(s)
Nico GOLDSCHEIDER (dir.)