Editor: France Marchal-Ninosque (Catherine Chedeau, deputy)

The Annales littéraires collection succeeds the service of the same name created in 1954 at the Faculty of Arts and Human Sciences of the University of Besançon. This collection presents a rich catalogue and is structured in about fifteen series, including four journals, supported by research teams covering largely the humanities and social sciences field.

1. Les cimetières mérovingiens de la Haute-Saône
  2. Victor Hugo. Carnets : Mars-Avril 1856

Victor Hugo. Carnets : Mars-Avril 1856

René JOURNET – Guy ROBERT (ed.) – 1967