Didactic
-
Curriculum et didactique
Mathilde MUSARD – Chantal AMADE-ESCOT – Stéphane BRAU-ANTONY (postface by) – 2025
This book presents a body of original research on different forms of curriculum in physical education, whether prescribed, interpreted or co-constructed in interactions between teacher and students.
20.00 € -
La fabrique du commun
Julien PASTEUR – Rose-Marie VOLLE (edit. director) – 2024
By soliciting the work of philosophers, historians and linguists, this work offers to shed light on the issues which, today, affect the idea of the common.
22.00 € -
Zooms sur la classe de mathématiques
Julie HOROKS – Aline ROBERT (edit. coord.) – Maha ABBOUD – Aurélie CHESNAIS – Lalina COULANGE (with the coll. of) – 2024
Math teachers make choices on a daily basis, constrained by curricula and the professional environment, about the content and management of their classes. This book is an invitation to share tools that can help make these choices clearer.
30.00 € -
Histoires de vecteurs et de produit scalaire
Anne BOYÉ – Mélanie BERTHELOT-LEPAGE – 2023
A look at history can give meaning to the teaching of geometry in secondary schools. This book aims to answer the following questions: where do vectors come from and why were they invented? The scalar product, why and how?
20.00 € -
Penser le monde d’après
Bruno LAFFORT (edit. director) – 2023
This book, written by sociology students directed by B. Laffort, shows French citizens who are still interested in "public affairs" in other forms. Committed, they are making a bet: the exemplary nature of their practices will shape the 'world after'.
12.00 € -
Un cours d'algèbre constructive
Ray MINES – Fred RICHMAN – Wim RUITENBURG Auteur – Henri LOMBARDI (transl. by) – Stefan NEUWIRTH (with the coll. of) – 2020
This book is the French translation of the classic A Course in Constructive Algebra (1988). It presents the basic notions of modern algebra from a constructive point of view.
20.00 € -
Citoyenneté et éducation par la société
Guy LABARRE (ed.) – 2019
This book, result of a collective reflection held during a symposium organized in Besançon in 2016, explores the role played by the society in the relationship between citizenship and education.
24.00 € -
Parcours dans le texte littéraire
Judith ALVARADO-MIGEOT – Andrée CHAUVIN-VILENO – Agnès MARCELLI-RATTE (edit. coord.) – 2018
Ce volume reprend les Journées d’études internationales (CLA-UFC, 2015) sur Le texte littéraire, de la création à la didactique (Autour des travaux de François Migeot). Le texte comme espace de création, objet d’analyse, objet de traduction et espace didactique.
22.00 € -
L’éducation à la citoyenneté
Julien PASTEUR – Carole WIDMAIER (edit. director) – 2018
Toute idée du citoyen implique l'élaboration de visions théoriques et de moyens pratiques pour une éducation à la citoyenneté. A quelles conditions l'éducation est-elle capable d'assurer dans la durée la cohésion sociale ou la liberté politique ?
22.00 € -
Les inégalités d’accès aux savoirs se construisent aussi en EPS…
Fabienne BRIERE-GUENOUN – Sigolène COUCHOT-SCHIEX – Marie-Paule POGGI – Ingrid VERSCHEURE (edit. director) – 2018
Cet ouvrage s’attache à comprendre les modalités et les processus en jeu dans la construction des inégalités d’accès aux savoirs en EPS. Trois échelles temporelles sont explorées : la classe, les choix curriculaires et la formation des enseignants.
32.00 €